sobota 11. října 2008

Radovan Kaluža - z bezdomovce banánem

Stojím na stodolní, motám se a je mi blbě. Když mi došly prachy, zdrhla technická podpora i uklizečka. Prej něco mají. To mi řekni cype – v pět ráno prej musí pro mlíko. Apspoň někdo tu stojí – žebrák! Stojí si na rohu stodolní a chce drobné, většina hloupých řemeslníků mu dá 5 korun, bo jsou opilí a myslí si že dělají kdoví co. Já mu nedám nic – všechno jsem narval do uklizečky, poslední dvacku jsem prohodil bednou. Takže smolík, kámo.



Přitom většina lidí mě má za velkého suverénního frajera co jezdí jen taxikama, všechny okolo rád zve na panáky a rád se baví. Na každém šprochu pravdy trochu, ale skutečně jen trochu. Velký nejsem – mám maličko přes metr osmdesát, suverénní jsem přesně do chvíle, kdy potkám holky z gymplu, před kterýma jsem lízal podlahu a frajer jsem po pěti tequillách.

Ptáte se na to, zda jsem byl takový loser celý život? Byl. Začalo to už před mým narozením.

mínus 9 měsíců

Táta sbalil mámu na jedné hornické tancovačce. Až když bylo na pozdě na potrat se zjistilo, že je mámin ztracený a znovu nalezený bratr. Paniku utlumila babička. U nás v rodině to prý tak je už od císaře pána. To jsem si oddychl.

3 roky

Padám poprvé na hlavu. Opilý táta (strejda) pustil kočárek ze schodů. Prý se nic neděje, hlavičku mi ovázali izolepou, prý to sroste. Jen s očima se něco stalo. To levé trochu uhýbá.



7 let

Začal jsem balit první holku, jmenovala se Alena Kantorová, bydlela v 18tém patře. Chtěl jsem ji nosit tašku ze školy, ale zůstali jsme jen kamarádi, občas mi dala dojíst svačinu. Já svoje neměl. Ale to se asi dalo čekat smajlík . Bydlím v Ostravě - Zábřehu.

10-14let

Tlusté brýle na mých očích a moje sexy máma, kterou hlasitě obdivovali patnáctiletí kluci. Nemohl jsem se vyhnout šikany z jejich strany, zvláště když jsem je pravidelně posílal do řiti, když si dělali sexuální choutky na moji mamku, nebo se smáli mým dioptriím a odstávajícím uším. Naštěstí je posílala do řiti i mamka, takže u nás občas nechali padesátku, když je vzala pak i pusy, tak i stovku. Hurá, jsou i svačiny!! Stále v Zábřehu.

14 let

V osmé třídě mi jedna holka řekla, že když si strčím zapnutou kulmu do zadku, bude se mnou chodit. A já to udělal. A ona ... Se mnou nechodila Smolík. Hezké dva měsíce jsem strávil na proktologii, mám slušivý vývod bokem.

15-17let

Já nechtěl, ale rodiče chtěli a přihlásili mě na gymnásium petra bezruče ve Frýdku. Nebylo podle mých představ, tak jsem nedostudoval.Maturitu jsem domastil na hornickém učilišti. Aspoň jsem domů nosil pod kabátkem brikety. Ty čtyři zimy jsme měli doma teplo. Chtěl jsem Taťánu Míkovou, byla z té dřevěné skříňky, co u ní táta (strejda) usínal, měla velký zadek a velké prsa. Vypadala úžasně. Hm pořád tlusté brýle na očích a hubená postava. Když jsem strčil hlavu zezadu za Taťánou, kopl mě oslík. Tři měsíce na neurologii. Na velká studia to nevypadalo, tedy jsem začal dělat gymnastiku a posilovat.

17 let

Panic je nanic smajlík . A já jsem si tak připadal. Maturita v nedohlednu, oči švidrají tam, kam nemají, beru Stalin a chodím na terapii. Epilepsie ustupuje, prý zvládnu blikající světla a hlasitou hudbu. Vlastně začal jsem chodit na diskotéky ve Frýdku, do permonu a do restu. Holky o mě neměly zájem. Nosili jsme tři mikiny na sobě, abychom vypadaly mohutněji.

V záři potkávám Martinu Herezovou. První moje pěkná holka, vlastně moje úplně první vážný vztah. Po třech týdnech v domnění že je panna na to skočíme. Shromáždil jsem kluky před barákem, vybral jsem po padesátikoruně a vyrazili jsme. Zašli jsme do lesa, já pouštěl Backstreet Boys - I´ll Never Break Your Heart a my se milovali. Tedy – oni si jí podávali a já hrál na kazeťák. Tehdy se holky ještě neholili a všichni používali kondomy. Bylo to divné, ale já měl pětikilo. Koupil jsem si novou flanelku!

18 let

Já musel na vojnu, tuny milostných dopisů od Martiny, žádné ICQ, žádné telefony. Avšak po dvou měsících mi dává kopačky. Jdu na diskotéku a jedna slečna o mě projevila zájem. To se mi předtím nestávalo. Asi to pětikilo, nebo spíš to, co mi zbylo z flanelky od ťamanů. Přicházím na vánoce domů, a Martina se ozývá opijeme se a zbytek opušťáku jsme spolu.Jen nemůžu sehnak kamarády a kazeťák. Kurva ježíšek. Ona bydlí někde v chatrči s otcem, co hodně pije a já pro změnu taky.

19 let

S martinou žijeme jako bezdomovci, máme malou maringotku, není zde voda ani záchod, ale jsme rádi spolu, občas potyčky ale jinak se máme moc dobře, připravuji se na vysokou školu, hrozně mi fandí smajlík Bydlím v Ostravě.

20let

V rámci sociálního programu mě přijímají na vysokou školu (zlatá ČSSD!!!) – na sociály jsou trojnásobné normativy. V Opavě jsem byl dokonce první. Stále bydlíme v přívěsu, jsme bezdomovci, ale já dostávám šanci studovat. Ona bydlí s mamkou, která je docela jednoduchá, vzala si přítele, který je na jachtě. Jsou na mě hodní,jen často nechápou proč studuji výšku. Martina mezitím dělá v Intersparu a to byla tak chytré děvče...

22let

Už rok a půl studuji na Ostravské Univerzitě, před VŠB, kde jsem se taky dostal jsem ji volil z důvodů, že zde bude nižší počet studentů a tudíž i individuálnější přístup. Dokonce po ěm nechtějí, abych se podepisoval těma divnýma bleškama, stačí jen tři kaňky. Už bydlíme na hotelevém domě, kde jsou udělány koleje pro studenty za 700/měsíc/osoba.

Martina má stravenky, a stále převážně jíme čočku a brambory s vajíčkem, na nic jiného nám moc nezbývá. Dostávám šanci studovat vPraze, nasednu ale do špatného vlaku a skončím v Katowicích. Stopem se dostanu zpátky. Mezitím mě Martina opouští, seznamuji se s recepční co je o tři roky starší, utěšuje mě a líbím se ji. Teď bydlím na koleji zadarmo, recepční mě pouští zadní brankou

23let

Ušetřil jsem nějaké peníze, asi 70tisíc a škola mi ještě něco doplácí. Kupuji si škoda Favorit a zároveň mamka mě seznamuje se svou kolegyní (ona 22let, já 23). Je krásná, ale to relativně byla každá poté, co se mi holky na střední jen smály, strávíme spolu celý rok, byla opravdu hodná, ani nevím proč jsem ji nechal smajlík Asi proto, že v té době jsem dostal nabídek od dvou firem na pozici programátora. A nějakou práci jsem i zkusiil, ale muselo se tam pracovat a to mě nebavilo smajlík.

1 komentář:

Cyp jak cyp řekl(a)...

Já jsem si myslel že budeš nějaký píčus, ale soudě dle tohoto blogu měním názor pane! Klobouk dolů. A jinak Zuzka Janšová byla (a určitě stále je) fakt hodná, když ti přijela jen tak uklidit byt ty hovado :-))))

TOPlist